Cultuur; maar vandaag de nadruk op natuur

We zijn vandaag heerlijk langs de kust gereden naar het meest zuidelijke punt van Italie. Mooie stadjes, mooie zee, mooi weer en lekkere koekjes (amandel uiteraard). Ook nu weer leuke plaatsjes met mooie pleinen en schitterende kerken. We zijn vandaag eens niet overal naar binnen gegaan, hebben vooral genoten van buiten zijn. Wat ons beide opvalt is de enorme bebouwing. We hadden verwacht minder stadjes en minder mensen tegen te komen, zeg maar het 'lege Italie' van de mezzogiorno. Niets in minder waar, het is hier dicht bevolkt. Wel veel huizen die leeg staan. Waar men van leeft is ons niet altijd even duidelijk, zeker niet als je de auto's ziet die hier rijden. De 4wd's van BMW, Mercedes en Porche vliegen je om de oren maar ook de sportwagens van deze merken en dan uiteraard nog de Alfa's en Lancia's ja ja ook groot en klein. Wij denken toch wel dat de familie hier sterk het heft in handen heeft.

We slapen vandaag in een vier sterren hotel voor de prijs van twee ..... ja ja Mars kan onderhandelen.

Ron

De meest zuidelijke punt van Italië ligt toch in de teen c.q. op Sicilië c.q. heet Lampedusa? Ik zie dat Gagliano in de hak van de laars op de zuidpunt van Apulië ligt, dat wel :-)

Amandelkoekjes, zo ongeveer de enige waar je mij wel een plezier mee doet (bitterkoekjes zijn mijn lievelingskoekjes).

Maf, ja, met al die auto's zou je inderdaad denken dat de familie daar flink de wind eronder heeft...

Heerlijk hè, lekker buiten kunnen zijn; een van de geneugten van vakantie, naast van alles en nog wat bezichtigen en van plek naar plek trekken...