platypus-down-under.reismee.nl

HELP SNEEUW

We staan op en slaan een blik op de omgeving ...... slik ik zie sneeuw! De Etna ligt recht in ons zicht. Na een heerlijke bak koffie en een broodje duiken we met de auto de natuur in, lekker vervuilen die hap. Hoewel wij hoeven voor die vervuiling niets meer te doen, van plastic zak tot keukenapparatuur ligt langs de weg, in multiple meervoud en meer zal ik maar zeggen, We rijden de bergen in en behouden het uitzicht op de Etna. Het natuurgebied, de Aspromonte ligt in de teen en is lastig toegankelijk en bovendien zien we ook hier sneeuw. Het blijkt een wintersportgebied te zijn. Het was heerlijk weer en erg stil, hoewel hele families picknickten op deze paasdag. Het is echt voorjaar, een ware explosie aan kleur. Werkelijk alles lijkt in bloei te staan en ieder kleur is aanwezig. Nadeel; Boon heeft natte oogjes, loopt te piepen en is daarnaast ook nog verkouden kortom hooikoorts. Ook nog een leuk stadje bezocht. Leuke toegangsweg ook vooral voor mensen met hoogtevrees. De weg stond op palen naast de berg, na deze mededeling aan Mars te hebben gedaan kreeg ik slechts een blik (was niet liefdevol kan ik melden). De avond weer een hotel gevonden en ergens gegeten.

Leny

Heb wat twijfel over de sneeuw vanwege alle troep. Kan het niet alle afgekeurde buffelmozzarella zijn?

Ron

O, dat van die sneeuw geloof ik meteen; komt tenslotte zelfs op Hawaii voor (heb ik in gestaan, op 4200 meter hoogte weliswaar maar toch)... Zeg, die Etna, rookt die nog of issie gestopt (per 1 juli 2008 of zo bijvoorbeeld)? Hier in Kikkerlandia bloeit alles ook weelderig, kleurig en uitermate fraai, ook tot veel ongenoegen van de pollenwapperaars onder ons, want het is een ware explosie van alles wat stuift, inclusief hele stranden die vanuit de Sahara per luchtpost hierheen vervoerd schijnen te moeten worden en zich vervolgens vestigen op onder meer voorheen glimmende autodaken en verder op allerlei plekken die tot kort daarvoor aan het zicht onttrokken leken.