York Peninsula

Heerlijk geslapen, onder een mooie hemel. Beide een teiltje water en wassen! Ach er zijn erger dingen en de beloning!!!!!!!!!!!!!!!! We zijn het park verder in gereden en kwamen direct twee Kangaroos tegen waarvan het mannetje besloot te blijven en ons eens op te nemen. We hebben zeker 15 minuten van zijn aanwezigheid mogen genieten. Verder het park in en mooie vergezichten met een aardig grillige kust. Ineens lopen daar twee emus voor ons de bush in. Niet al te veel verder wederom emus, ditmaal een moeder met twee jongen. We besluiten na enige tijd weer verder te rijden en stuiten op 1 kangaroo en nog 1 en ineens twee kleine. Van deze vier hadden we de hele dag kunnen genieten. Werkelijk, niets wist hen te verjagen. Niet dat je er dichtbij kon komen, maar we liepen wel duidelijk in hun leefgebied en ze waren niet van plan ergens anders heen te gaan. Bij het verlaten van het park kwamen we nogmaals emus tegen! Conclusie de Lonely Planet had gelijk, dit park geeft je heel veel wildlife. Nu zitten we in Adelaide, de eindbestemming. We hebben een plaatsje direct aan het strand voor vannacht en morgen. Vrijdag moet de camper terug en zaterdag vliegen we dan via Singapore weer terug. Morgen en overmorgen nog genieten van de stad en het strand maar ook poetsen en een hotel voor de laatste nacht zoeken.

Het laatste onbesproken beest is DE VLIEG. Een ware plaag in Australie in de zomer en dan met name in Western en South Australia. Ook wij hebben kennis mogen maken met de beestje die regelmatig in je oren, neus of mond zitten. We hebben 'geluk' dat de zomer nat en niet al te warm is, anders zou het nog erger zijn.