platypus-down-under.reismee.nl

York Peninsula

We zijn van de Eyre Peninsula en moeten even een vergeten broek en twee handoeken ophalen in Port Pirie. Nogmaals zien we de Finders Ranges aan ons voorbij gaan, het trekt maar we hebben te weinig tijd om nogmaals dit gebied in te trekken. Bij McDo een koffie en bespreken wat we gaan doen. We besluiten de resterende Peninsula op te rijden, York Peninsula. De Lonely Planet is niet mals over dit stukje South Australia!! Het staat te boek als saai en agrarisch, als je iets wil beleven moet je hier vooral niet zijn. Wel .... Ja het klopt maar de Lonely Planet maakt ook melding van 'a gem' van een nationaal park op de uiterste punt; Innes NP. Dat is wel een tijdje rijden (uuuuuuuuuuuuuuren) maar ach we willen best eens zien of dit de moeite waard is. We hebben zelfs besloten de nacht hier door te brengen. Ja ja geen electra, water, douche en slechts een gat als wc. Het plekje was uniek, midden in de bush en direct achter de duinen. We hebben zelfs nog een paar uurtjes op het strand doorgebracht en Mars is in een ijskoude zee geweest, ikke met de voetjes. Mocht je denken die moet inmiddels warm zijn, die zee.... Nee dus, denk aan Antartica en de zuidkust van Australie en je weet dat het water hier kouder is dan bijvoorbeeld in Darwin, boven de evenaar.

Ron

Mars is natuurlijk wel een bikkel he Joop hihi... Nou, ik zou nog niet met mijn poezelige voetjes die zee in gaan denk ik... Maarreh, hoe is dat park nou; saai en agrarisch?