platypus-down-under.reismee.nl

Eyre Peninsula II

Zaterdag 15 en zondag 16 januari 2010

Twee dagen verder de Eyre Peninsula op richting Western Australia. Het is volkomen onverwacht en vooral te danken aan het slechte weer waarvan we al melding maakte. Overigens zijn we vergeten te schrijven dat de Great Ocean Road in Victoria ook is afgesloten geweest, deze vanwege afslag van rotsen door de heftige regen.

Hier hebben we al een aantal dagen blauwe luchten en keurige temperaturen. Dit deel van Australie is ruiger dan voorzien, een ware outback. In de buurt van stadjes (wel 450 mensen en soms ineens 3500) is wat meer veeteelt en akkerbouw maar zodra je uit de buurt van deze stadjes bent, neemt de outback het over. Hoe verder we richting het westen komen, hoe leger. De kustlijn is ruig en het landschap schitterend. Een ware traktatie van hagedissen!!!! En ja ineens troffen we de enige kolonie Australische zeeleeuwen langs de kust, een kleine omweg maar zeer de moeite waard. Ach en verder is daar de Nullabor woestijn heel dichtbij en toch heel ver weg. Deze oversteek zal moeten wachten tot een volgende reis, we hebben toch nog wel wat km te gaan voor we in Adelaide zijn vanwaar we de terugreis moeten aanvangen. Eerst nog een aantal dagen genieten.

Ron

Juist de leegte van het landschap lijkt me schitterend mannen. Een soort toetje / kersje op de slagroom (pun intended). Heerlijk dat jullie dat bij een blauwe lucht en lekker weer kunnen beleven. Hier is het aanmerkelijk anders geweest: hoosbuien! Mijn buurman heeft een vergeeld plafond, ook last van de lekkage door de kapotte dakgoot die ook het water bij mij naar binnen kiepert, alleen heb ik er niet in die mate last van. En ach, vergeleken bij de noordelijke delen van Australië en elders ter wereld heb ik geen klagen.

Hou het droog en blijf genieten!