platypus-down-under.reismee.nl

Eyre Peninsula

Gisteren zijn we vanuit Port Augusta de Eyre Peninsula opgereden. Overigens in de stromende regen. In de middag, toen wij in Port Lincoln waren, brak de zon door. Gisteren was met name een dag van verplaatsen en dus maakt regen dan niet echt veel uit. We hebben wel wat gedaan en gezien maar vooral toch kilometers. De camping was goed en aangezien de zon inmiddels scheen zijn we, na de kapper en het boodschappen doen, lekker in het zonnetje gaan zitten met een boek. Vandaag verder via de kustweg. Eerst Port Lincoln NP aangedaan. Mooie vergezichten, mooie kustlijn maar helaas niet veel dieren slechts (erg he) 1 hagedis. Onderweg naar Coffin bay NP zagen we een ander soort hagedis en deze zouden we in het NP meerdere malen zien. Ook Emus tot driemaal. Verder was met name de kustlijn van dit park enorm! Na dit park was het even over en zochten we de highway weer op. Het landschap was niet echt ...... Tot opeens de kust weer langs de weg kwam. Vanaf dat punt tot nu is de kust schitterend, enorm ruig en schijnt zelfs nog ruiger te gaan worden. We zaten ook ineens opnieuw in de outback. Geen enkel huis, minimale auto's, benzine WAAR, kortom zo heel af en toe iets van leven. We staan nu op een camping in Elliston en hebben de keuze uit twee scenic drives along the coast, gaan we dus gewoon beide doen. Overigens we vertrekken telkens op tijd. In Sydney regende het enorm en besloten we snel op pad te gaan. Queensland en delen van NSW staan onder water. Ook Victoria heeft momenteel zeer te kampen met verstromingen. Melbourne, Bendigo, The Grampians staan (deels) onderwater (gelukkig Montrose niet want dat staat op een berg. In South Australia heeft Mt Gambier enorme overlast en eergisteren zagen we floods in de Flinders Ranges. Ook daar zijn we tijdig vertrokken want de volgende dag hoorde we op de radio dat mensen werd aangeraden dit gebied te mijden!!

Ron

Mannen! Hou het droog he; ik heb op het nieuws en in de kramt de meest afschuwelijke beelden gezien en hoop van harte dat jullie dergelijk leed bespaard blijft! Geniet gewoon nog een hele week van alle moois dat het overduidelijk schitterende land te bieden heeft - en kom daarna rijker dan ooit weer thuis, waar het ook goed gaat. Veel liefs!