platypus-down-under.reismee.nl

Flinders Ranges II

De vogels maken ons om zes uur wakker, meestal wel onze vast tijd overigens. Het weer is goed, zonnig en de dag ruikt naar verwachtingen. We hebben besloten richting Iga Warta te rijden, een aboriginal nederzetting, De abo's hier hebben de controle over het NP en organiseren meerdere excursies, iets dat ons trekt. Inderdaad de weg er heen is een track, We mogen niet off road rijden met de camper, maar op de kaart is deze weg gewoon een unsealed major road dussssssssssssssssssss. We wagen het er op en de traktatie is na een halfuur een emu, iets later een hagedis en zelfs wallabies! De vergezichten zijn subliem, de weidsheid en stilte maken het geheel compleet echter .... we schieten niet echt op! Na 1,5 uur hebben we precies tien km op de teller kunnen bijschrijven en we moeten er een kleine zestig. Snel rekenen en besluiten wat te doen. We blijken verstandig te kunnen zijn en draaien om. Alles bij elkaar zijn we 3,5 uur bezig geweest, Maar mooi was het wel. Lunchen in de droge bedding van een creek!!

En de rest van de dag worden we getrakteerd op diverse groepen emu's langs de weg, die de weg willen oversteken of domweg aan het grazen zijn.

Rond de middag rijden we weer verder in de Flinders maar nu op een goede weg. In de buurt van Wilpena is nog meer rock art te vinden en de Lonely Planet is hier enthousiast over. Een aantal uren laten arriveren we en dienen we de klim te maken. Op deze hele site zijn we niemand tegen gekomen!! Wel weer wallabies overigens. De site was schitterend en ja een hele klim in de hitte, maar beide vonden we het zeer de moeite waard. Vervolgens zijn we richting Death Rock gereden. De overlevering wil dat de ouderen van de aboriginal stam, op het moment dat hun tijd gekomen was, zich afzonderde bij deze boom om opgenomen te worden in het alles. Het is een mooie plek ..... maar nee toch maar niet. En nu is de lucht donker, zijn er geen sterren wel veel wind en verwachten we regen. Morgen rijden we naar The Eyer peninsula. Door het slecht weer in NSW hebben we zoveel niet gedaan dat we nu dagen over hebben, een echt luxe probleem!!!

Geen enkel probleem, er is nog zat te doen en te zien hier in de buurt. Maar eerlijk is braaf, de outback is en blijft uniek.

Een leuk verhaal kunnen we jullie niet onthouden.

Picture this .... Ochtend, de slaap nog in de ogen en je moet naar het toilet. Keurig twee toiletjes naast elkaar en rustig de natuur zijn gang laten gaan. Ineens een schreeuw en gilt Mars dat een drol die niet de zijne was bewoog. Bleek er toch een leuk, aardig van formaat, bruine kikker in de pot te leven! Down under is toch anders dan het noordelijk halfrond!

menfrom Utregt

Ja Mars, niet alles wat donker is, is van jou!!!!
Kikker is een kracht dier voor een sjamaan, het zuivert........dus wat had jij weer tot je genomen?.....veel liefs

Ron

Hmmm, donker... Daar 'kikker' je dus niet altijd van op... Was beslist een poepie, die kikker... Voor de rest klinkrt het mooi allemaal; leuk om zo 'mee' te reizen...

Nic

Anekdote vd kikker is echt 'n grappig verhaal! :)