platypus-down-under.reismee.nl

Kangaroo Island "Wildlife Central"

Allereerst, we lezen alle commentaren en zitten regelmatig te lachen, Het is leuk te lezen dat zo velen ons volgen, dat is ook de reden dat we deze pagina blijven volzetten. We gaan echter niet individueel op een ieder reageren, dat kost simpelweg te veel tijd en we willen tenslotte reizen en beleven. En foto's maken en en en om jullie deze pagina te kunnen voorschotelen. Daarnaast hebben we vrij weinig internetverbinding en hebben die van de MacDo ontdekt...!!!! Hahaha, zie je het voor je? In het hart van eigenlijk de meest walgelijke carnivorenhandel zitten twee veggies aan de koffie en heerlijke zoetigheden om ook gratis op WiFi te kunnen. Dit is echter niet altijd even snel. En let wel, lang niet in elke community wordt een McDo gedoogd, hoewel diverse malen het zien van overgewicht aan aussies anders zou zeggen... ... Dus regelmatig hebben we géén MacDo

Kangaroo Island en dus vroeg op om voor de horde op pad te gaan (de horde bleek achteraf best mee te vallen). Binnen een kwartier was het eerste wildlife gespot!!! De big grey kangaroo stond pontificaal in het veld en binnen een paar minuten op een ander plek weer en daarna weer en weer. Ach ja je ziet er zoveel dat je doorgaat naar je eerste stopplaats (Nee hoor we hebben de auto steeds gestopt, we zijn niet blasé geworden). Overigens is de big grey op het eiland anders dan op het vaste land, de geïsoleerde ligging van dit eiland heeft een groter exemplaar, donker en met langer haar voortgebracht. De eerste plek was seal bay en permanente plek voor fur seals. Je weet helaas van te voren niet hoeveel er aan land zijn maar het lot ..... inderdaad waar je keek fur seals. We zijn onder begeleiding van een ranger het strand op gegaan en de enige regel is dat de seal voorrang heeft. Wel, ze kwamen uit alle hoeken en gaten en je kan je afvragen wie wie aan het bekijken is!!!! Wat zijn die beesten toch nieuwsgierig. De stop daarna zou een verlengde fotostop worden. Ja ja we hadden een flat one en moesten dus een voorband verwisselen. Met vereende krachten was dit met drie kwartier klaar en konden we verder naar de remarkable rocks in het Flinders Chase NP, ach de kust is hier dermate dramatisch dat ook dit weer een aantal mooie plaatjes opleverde. Even verder lag de Admirals Arch en ook dit was weer een heel mooi stukje met als toetje nogmaals fur seals. Via de noordkant van het eiland zijn we uiteindelijk terug gereden naar de camping en ja onderweg wallabies en kangaroes!!!! De dag kan niet stuk. Verder waait het nog steeds en erger, zandstormen en takken... helaas kruipt het zand ook daar waar het kruipen moet.

Morgen om 8.30 varen we terug naar het vaste land en begint onze tocht richting de Flinders Ranges!

Marjan

Tip om de carnivorenlucht te omzeilen: bij Starbucks is het goed internetten, maar de koffie is daar niet te z....

nic

je kunt wel een leuke ansichtkaart maken van die 4 snurkende seals op de foto. echt grappig en mooi te zien, languit op het strand. smeren en keren!
wat een rare wereld toch. ver, ver boven jullie stroomt er water door zelfs brisbane. heb het goed, be careful en geniet!

Ron

Twee dagen teamconferentie en intussen afgesloten van mail en andere digitale media later lees ik jullie stortvloed aan berichten; erg leuk! Kangaroos, wallabies, pelsrobben, jullie treffen het maar met de fauna! dat van die lekke band is natuurlijk minder maar gelukkig niet onoverkomelijk. Hebben jullie wel een reserveband nu ook weer voor het geval dat? De dramatische kust en de arch leveren vast absurd mooie plaatjes op; ik verheug me nu alweer :-) Op naar het volgende bericht; ik lees en reageer een voor een. Kusknuf!