platypus-down-under.reismee.nl

The south, warm warmer and sometimes steamy

De dag start droog en blijkt zelfs gaandeweg beter en beter te worden. We rijden richting het zuiden en belanden in Canberra ACT. Wat een dorp!!!! Het parlement is een waar kolos! Echt een staat die iedere visie mist, je zal hier moeten wonen en werken! Okay, eerlijk is eerlijk, het parlement is binnen erg mooi en een soort van art deco. Mooi gebruik van hout en marmer en zeer smaakvol. Uiteraard had Joop bij binnenkomst ruzie met de scan, of liever met de dame erachter (batteries are not included)! Maar goed, we zijn binnen geweest. Nog voor de middag was het weer ook uitstekend en scheen de zon volop. We zijn richting kust gereden om te overnachten in Batesman Bay langs de Clyde river. Alweer hebben we het laatste vrije plekje voor de neus van anderen gekaapt. Het is echt holidays en de Aussies zijn op vakantie. Wat ze vooral doen is vissen... bbq-en... en drinken. Dat laatste en het eerste kunnen ze prima maar wat wij aan zwaar verbrand kadaver hebben zien liggen op de bbq's, wat ook nog echt richting hun maag ging, maakt dat wij verwonderd zijn dat niet de helft in het hospitaal beland.

Veronique van Lieshout

Wat een belabberd gedoe allemaal ;)
Wat een veelheid aan voeding, mannen!
Liefs!

Ron Brouwer

Dan ben ik maar weer eens blij dat ik al dertig jaar als vage terriër door het leven ga kerels.. Wel blij dat het weer nu opknapt. Overigens als je daar down under art deco ziet, si het al gauw een erfenis van een aardverschuiving in de jaren dertig van de vorige eeuw, waarna herbouw in de toen eindelijk ook daar gangbare stijl werd gepleegd. Ben benieuwd naar de plaatjes!