Down under and wet very very wet

Rond 7 uur landen we op Kingsford Smit, de luchthaven van Sydney, 'thuis' dus! De douaneformaliteiten verlopen vlotjes en binnen het uur staan we buiten en nemen we een taxi naar het hotel. De bagage mogen we achterlaten en de kamer betrekken rond 13.00 uur. We pakken wat zaken en met de rugzakjes en jassen gaan we de stad in. Eerst maar eens heerlijk ontbeten met goede koffie en op pad. Regen, regen en nog eens regen, binnen no time waren we doorweekt! Ook in de A380 niet geslapen dus deze regen was een aanslag op het humeur. We zaten in de hoeren en uitgaansbuurt Kings Cross dus naast de Royal Botanical Gardens. Op de punt van dit park staat het Sydney Opera House en heb je meteen goed uitzicht op de Sydney Harbour Bridge. Beneden kochten we beiden een Knirps... ... En zie, de weergoden kregen medelijden met ons en dus brak een waterig zonnetje door. Lekker een bak koffie op de Quay en daarna via de Gardens terug richting hotel. Dit deel van het park zit vol met flying foxes, schitterend. Voeg hierbij de vele bloeiende planten en de dag kon eigenlijk niet meer stuk. De kamer in het hotel was klaar en was simpel maar keurig. Binnen no time lagen we te ronken. In de middag terug naar de stad om Darling Harbour te bekijken en een hapje te eten (thais) en toen RONKEN tot de volgende ochtend.