platypus-down-under.reismee.nl

Antwerpen en het ziekenhuis

De dag begonnen met een stevig ontbijt in het hotel en met de tram richting de Schelde. Bij de fietsenverhuur twee aardige fietsen kunnen scoren en direkt richting het eilandje. De wijk valt tegen (hoewel we het daar niet geheel over eens zijn). Het is havengebied met een klein aantal oude pakhuizen met daarin woningen, het grootste deel is echter nieuwbouw die oud moet lijken en ja, dat doet het voor mij niet. Wat wel bijzonder is, van dichtbij, is het nieuwe mas (museum aan de stroom). Van ver af een rode kolos met iets van glas, van dichtbij zie je dat het glas geperst in de vorm van golfplaten en er kleine versiering vandezelfde rode steen in alle gevels is verwerkt. Mei 2011 is de opening en eigenlijk wel een excuus om weer eens af te reizen.

Verder op de fiets straat in straat uit, de mooiste facades, mariabeelden oa. hangend op diverse hoeken al dan niet versierd met baldekijn en deuren, ramen gebouwen enz. Naar het Rubenshuis maar niet er in (druk) en het was prachtig weer, buiten lopen en fietsen trok enorm. We hebben de fietsen bij het Rubenshuis achtergelaten en zijn de Meir opgelopen richting station, mooi om daar eens rustig naar de details te kijken maar uiteraard eerst via de feestzaal (welk een grandeur toch) . Op de terugweg via chinatown en vervolgens de fiets weer genomen. Ja Ja Bij Neuhaus in de feestzaal een ijsje genomen (lekker). Daarna richting de lunch. Vegarestaurant met uiterst slechte bediening maar goed we hadden wat binnen en belangrijker was de onmiddelijke nabijheid van NEUHAUS en VERVLOET. Eerst Neuhaus leeg gekocht... nee nee valt mee 4 doosjes en een doos bonbons en daarna de kaaszaak in!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mens het kwijl loopt je direkt in de mond (ook nu weer). Ook daar het een en ander meegenomen. Vervolgens zijn we onder de Schelde doorgegaan om op de andere oever naar het oude Antwerpen te kijken SCHITTEREND, het overzicht dat je krijgt. Nog wat gefiets en gedronken om vervolgens een restaurant te zoeken voor het diner.

Zo rond half 8 sloeg het noodlot toe!!! We zoeken en ineens verlies ik mijn evenwicht, probeer alles nog goed te maken door mijn been te strekken en de val te breken maar ook die gleed weg en inderdaad daar lag ik. Het gevolg was direkt niet lekker (aardig pijnlijk) en de houding van mijn voet leek me ook niet geheel volgens plan. Enfin ik wist direkt dat fietsen voorbij was en dat een ziekenhuisbezoekje het meest logisch zou zijn. Dat ziekenhuishuis zag ik niet echt zitten maar de suggestie een ziekenauto te laten komen was voor mij genoeg om een taxi te bellen en richting ziekenhuis te gaan. Uiteraard moest ik in een rolstoel. Uiteindelijk werd ik snel geholpen, niets gebroken maar de kneuzingen zijn onmiskenbaar. Rond mijn enkel ben ik nogal aangekomen ..... en de pijn is ook niet echt lekker. Ach en toen terug richting stad met de taxi en dan ben je ineens kreupel als je een restaurant zoekt! We hadden allebei honger. Uiteindelijk is het een Thai geworden, ook weer lekker. Terug naar hotel en slapen .... althans zover mogelijk.

Reacties

Reacties

Hadassa Nabarro

Wat vervelend dat dit gebeurd is. Sterkte en toch hopelijk een goed verblijf in Antwerpen.

Leny

Zielig, maar volgens mij is chocolade genezend bij kneuzingen, voorzichtig aan jonkie je hebt nog heel veel te lopen in je leven.

Nikki

Jaaaaaaaa, echt (nie) zielig. De hele dag o. j. l... g.. in de zon zitten!!!!!
Het zieligst is ws dat ie niet bij Neuhaus kan!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!