platypus-down-under.reismee.nl

Antwerpen

Na lekker uitgslapen te hebben rond 11.00 uur de auto in. Via Breda naar Antwerpen, inchecken in het hotel en op pad. Met de tram de stad in en op de groenplaats onze wandeling begonnen. UIteraard de O.L.V. in en daar direkt een entreekaart/OV kaart voor de komende dagen gekocht. Voor 20 euro reis je verder die dagen gratis en toegang tot de belangrijkste kerken en musea is inbegrepen. Enfin de O.L.V. is en blijft prachtig, het plein ervoor en dan de loop naar de markt ... zo'n mooi uniek stukje Belgie. De rijkdom is enorm. Via allerlei straatjes richting Schelde en het Noorderterras. Uiteraard in een frietkot patat gekocht hmmmmmmmm heerlijk in een puntzak en met de vingers door de mayo. We hebben kilometers lopen slenteren om uiteindelijk de avond in spaghettiworld te avond te eindigen. De tent was een weergave van bepaalde kunst die samenhing met tatoo e.d. Ach het ging om het eten en dat was (vond zelfs ik) formidabel. We aten Spaghetti arrabiata (niet echt pikant maar wel heel lekker) en lasagna met gegrilde pompoen, courgette in mascarponesaus en gegrilde geitenkaas. En daarbij was de bediening erg leuk en attent. Met de tram weer terug en heerlijk pitten.