platypus-down-under.reismee.nl

Groningen/Assen

Weekend op een natuurcamping in Noordlaren. Donderdagavond vertrokken en de tent opgezet. Vrijdag lekker vroeg op en na een stevig ontbijt op de fiets richting Groningen. Het was warm en zonnig dus heerlijk. In de stad bij de VVV een fiets- en wandelroutekaart gekocht en na een kop koffie op het plein onder de Martinitoren zijn we van start gegaan. De kerk is magnifiek, mooie schilderingen en er was orgelspel (zoals dat daar hoort te zijn in een kerk). Heb mijn ogen uitgekeken naar de schitterende details. Daarna op de fiets langs schitterende art deco panden, vroeg en laat middeleeuwse hofjes, kerken en wat niet meer. Heerlijk gegeten op het Aa-kerkhof en de middag nog genoten van alles wat mooi iszoals het stripmuseum.In de namiddag op de fiets terug en op de camping gegeten. Zaterdag een tocht op de fiets door het Drentsch Aa gebied. Mooi maar druk met grijs op reis. Wat opvalt is het groot aantal woningen dat in bezit is van ons westerlingen. Verder valt de stugheid op, zeker als je dit vergelijkt met het vorige weekend in Limburg/Duitsland. De plaatsen Noord-, Mid- en Zuidlaren lagen uiteraard in de Route. Zondag een dag morgen in het museum in Assen naar de tentoonstelling Georgisch goud. Mooie stukken maar de tentoonstelling is vreselijk opgezet. Je moet langs rijen aaneen geschakelde virines en dus hopen de bezoekers zich op voor de diverse mooie stukken. Nee wat dat aangaat was het een domper. Verder een heerlijk weekend en op naar het volgende weekend in het Brabantse Alphen.

Karin

Het moet niet gekker worden: ben je nu al vaker in Drenthe geweest dan ik dit jaar! Tijd dat wij ook weer eens richting Noorden gaan.