platypus-down-under.reismee.nl

Afferden ?!?!?!?!?!?!?!

Een klein plaatsje in Limburg onderdeel van de gemeente Bergen aan de Maas. Op een Natuurcamping van Staatsbosbeheer hebben we de tent opgezet. Op vrijdag erheen en rond 13.00 uur stond het ding op een heel mooi plekje. Wij in de auto een stekkie zoeken om te eten en dat vonden we in Goch. Een lunch voor zo ongeveer 8 euro pp is echt niet te veel toch! Ik heb me laten verleiden tot lever, bleek ik vooraf soep te krijgen en inderdaad ook nog een desert. De rest van de middag heerlijk in Goch gebleven en in de avond weer richting Afferden. Op de camping gegeten. De weersvooruitzichten voor de zaterdag waren minder dus wij in de auto richting Maastricht om precies te zijn kasteel Hoensbroek in Hoensbroek. Dit uiteraard wel na een echt ontbijt (het valt mee) twee broodjes tonijn, een koffiebroodje (tweemaal het formaat van het westen) en een appelvlaaitje.

Wat Heeft Hoensbroek een schitterend kasteel! Op de binnenplaats staan momenteel zand sculpturen en die liegen er niet om, echt subliem. Na een dagje zuid-limburg weer omhoog via Roermond waar filiaal van de vrijbuiter zit. Okay mooie dingen gezien en slechts een lampje gekocht. Overigens de hele dag goed weer tot de reis naar Afferden.

Zondagochtend en wederom heerlijk weer dus eerst maar eens ontbijten. Het broodje van zaterdag vonden we niets dus ditmaal een citroen/schuim taartje, een appelvlaai en een koffiebroodje ..... plak plak plak. Naar Arcen, de kasteeltuin. Mooi maar niet bijzonder en wel extreem duur. Ach we hebben er een hele leuke dag van gemaakt en het weekend was dus zo weer om.